Pages

Friday, March 4, 2011

Anwar di Kerdau part 2

Anwar di Kerdau

Umno terdesak sangat nak raih undi di Kerdau.......telefon pengundi

Dalam kecoh-kecoh nak pilihanraya kecil..ada 'hamla' mana yang buat kerja tak empuk.. Terdesak sangat ke? Isteri saya yang akan mengundi di Kerdau jd mangsa gangguan tak bermoral dari panggilan tak bernombor.Inilah pertanyaan dari perakam suara yang dibuat:

"Ini adalah kaji selidik, dalam pilihanraya kecil Kerdau parti manakah yg akan anda undi 1) Parti Pas 2) Parti BN 3) Tidak Pasti... sila masukkan pilihan anda..."

Tak cukup dengan panggilan telefon... dapat pula SMS dari nombor 63365: A?kum (apa kes beri salam pun tak betul!!!) UMNO + MCA, Pas kata kafir!! PAS + DAP macam mana?" lepas tu siap kirimkan lagi ayat Quran (al-saf ayat 2-3)... sejak bila UMNO pandai rujuk Quran...selain bab2 suruh bayar zakat dan ekonomi je..?? Hairannya, Ulamak UMNO tak pernah jumpa ayat HUDUD kot!

Nampak sangat BN dah terdesak!! Agaknya nyawa dah paras halqum! Hmm tak hairanpun...rejim Mubarak baru 30 tahun memerintah dah kena tendang.. Apalah sgt BN yg dah lebih 50.. mmg dah sampai masa.

Darikakigunungjerai.blogspot.com

Kerdau makin panassss - Umno makin terdesak guna Ummi


Berbaki tiga hari lagi kedua-dua parti bertanding BN dan PAS dipercayai akan lebih agresif menyerang lawan masing-masing berbanding pendekatan lunak sebelum ini.

Jika BN dilihat lebih banyak bertahan apabila diselubungi isu sijil calonnya Syed Ibrahim Syed Ahmad, "Buku Jingga" Pakatan Rakyat, 'kelemahan' pentadbiran menteri besar dan keadaan peneroka Felda, kempen pusingan kedua dijangka berbeza.

Hari ini, penampilan pertama Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mungkin tidak selancar yang diharapkan.
Ketua umum PKR itu akan dibayangi "pendedahan bersiri" Ummi Hafilda Ali yang sudahpun menjejakkan kaki di Kerdau....